Gdzie kupić sprzęt alarmowy?

 

System alarmowy można kupić u dowolnego instalatora. Przed dokonaniem zakupu radzimy skonsultować z nami rodzaj i typ urządzeń jakie mają być zastosowane. Możemy też pomóc w dobraniu odpowiedniego sprzętu i znalezieniu odpowiedniego instalatora, który taki system założy.

Zalecamy zastosowanie jednej z central alarmowych firmy SATEL (CA-6, CA-10 lub INTEGRA). System alarmowy jest fabrycznie przystosowany do wysyłania sygnałów alarmowych poprzez standardową komutowaną, analogową linię telefoniczną. Linia telefoniczna może być zastąpiona lub zdublowana przez moduł SATEL GSM4, LT1, LT2, GSM-X lub dowolny terminal GSM z wyjściem komutowanej linii analogowej.

Ponadto do wzywania pomocy w przypadku napadu lub zasłabnięcia można wykorzystać zwykły telefon. Z telefonu komórkowego lub stacjonarnego (przyciskasz jeden przycisk przypisany do Sieci Życia®) wysyła się sygnał wezwania pomocy, nie musisz nic mówić - nasz system automatycznie rozpozna kto wysłał wezwanie. 

Do korzystania z Sieci Życia® można też wykorzystywać występujące na rynku urządzenia (różnego typu opaski z przyciskiem SOS, centralki itp.) dedykowane dla seniorów. Należy tylko przed zakupem skonsultować z nami czy dane urządzenie nadaje się do celów alarmowych.

UWAGA!

Zdecydowanie odradzamy kupowanie starszym osobom telefonów komórkowych z t.zw. przyciskiem SOS umieszczonym z tyłu aparatu. W praktyce starsze osoby bardzo często uruchamiają taki przycisk przypadkowo. Powoduje to ich zdenerwowanie i stres.

Jeżeli zdecydujecie się Państwo na zastosowanie rozwiązania opartego o telefon komórkowy to dla starszych osób polecamy zakupienie aparatu telefonicznego z klapką i umieszczonym przyciskiem SOS po stronie klawiatury pod klapką. Wówczas nie trzeba wykonywać żadnych czynności związanych z odblokowaniem klawiatury, a po zamknięciu klapki klawiatura jest zabezpieczona przed przypadkowym uruchomieniem.

Należy pamiętać też, że wszelkiego rodzaju lokalizatory GPS nie bardzo  nadają się do celów ratunkowych. Z przeprowadzonych testów wynika, że GPS często wskazuje niedokładną lokalizację. Może zatem okazać się, że ktoś będzie wzywał pomocy np. z terenu posesji nr 5, a GPS wskaże lokalizację kilka posesji dalej po drugiej stronie ulicy. Ponadto włączony pomiar GPS radykalnie przyspiesza wyładowanie baterii w urządzeniu.

Pojawiły się także na rynku różnego rodzaju urządzenia (opaski, przyciski, centralki itp.), reklamowane jako mające służyć do automatycznego wzywania pomocy. Niestety w opinii Krajowego Sztabu Ratownictwa Społecznej Sieci Ratunkowej, w nader wielu z tych urządzeń zastosowano rozwiązania praktycznie nienadające się do tego celu. Często ich konstrukcja powoduje, że starsza osoba albo co trochę wywołuje przypadkowo sygnał wezwania pomocy (co wprawia ją w zdenerwowanie, a także wywołuje niepotrzebny stres), albo nie zapewniają starszej osobie we właściwy sposób, możliwości skutecznego wezwania pomocy. Dużą niedogodnością jest też to, że baterie w takich opaskach wytrzymują bardzo krótko i starsza osoba musi je co trochę ładować – w praktyce skutkuje to tym, że w olbrzymiej części przypadków starsze osoby noszą na ręce opaskę, której baterie się rozładowały, a senior i jego bliscy mają jedynie złudne poczucie bezpieczeństwa.

Według opinii Krajowego Sztabu Ratownictwa Społecznej Sieci Ratunkowej do wzywania pomocy nie bardzo nadają się też wiadomości SMS, które wprawdzie z reguły docierają do adresata w kilkanaście sekund, jednak zdarza się, że taka wiadomość SMS dociera z dużym opóźnieniem – nawet kilku godzin. Podobna opinia dotyczy rozwiązań opartych na połączeniu internetowym, które często zanika.  

Krajowy Sztab Ratownictwa Społecznej Sieci Ratunkowej nie zaleca też stosowania nieposiadających autoryzacji producenta danego modelu telefonu komórkowego, różnego rodzaju aplikacji mobilnych / programów / tzw. nakładek, ponieważ zdarza się, że telefon z zainstalowaną taką aplikacją / "nakładką" zawiesi  się i wtedy wysłanie wezwania o pomoc jest niemożliwe.

Niestety prawdą jest też to, że niektóre aplikacje, bez naszej wiedzy, wysyłają do różnego rodzaju firm, osób itp., informacje o nas i o tym, co robimy przy pomocy telefonu, a także w jego pobliżu. Bywa, że nawet odinstalowanie takiej aplikacji, nie powoduje usunięcia wpisów/skryptów wysyłających te informacje. Rażąco narusza to naszą prywatność, a nawet może być wręcz dla nas niebezpieczne.

Przed zakupem telefonu czy opaski dla starszej osoby radzimy skorzystać z naszej bezpłatnej konsultacji, ponieważ co chwilę pojawiają się na rynku różne urządzenia dedykowane przez sprzedawców dla seniorów, a których z merytorycznych względów, w żadnym przypadku nie powinno się stosować do celów ratunkowych.

Więcej na ten temat w artykule  → TELEOPIEKA, A SIEĆ RATUNKOWA

 
 

Powiedz o nas znajomym - możesz w ten sposób uratować komuś życie!

 
Chcesz się przyłączyć do Krajowej Sieci Alarmowej SKSR?
 
Napisz e-mail  lub zadzwońKONTAKT